Koμποστοποίηση

Στα Σχολεία με ευθύνη των Διευθυντών υιοθετήθηκε η επιλογή της δημιουργίας ελεύθερου κομποστοσωρού σε υπαίθριο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές είχαν συγκεντρώσει ικανοποιητικές ποσότητες φυτικών υλικών (φύλλα ελιάς από τον εξωτερικό χώρο του ελαιοτριβείου της περιοχής τους, μικρά κλαδάκια, πριονίδια κλπ) και οργανικών υπολειμμάτων κουζίνας τα οποία είχαν τεμαχίσει έτσι ώστε να εξασφαλισθεί η κατάλληλη δομή του υλικού στο σωρό κομποστοποίησης. Όλα τα υλικά με τη βοήθεια των παιδιών συγκεντρώθηκαν στο έδαφος της αυλής, αναμίχθηκαν καλά με τη χρήση γεωργικών εργαλείων και διαβρέχτηκαν. Προστέθηκε μια μικρή ποσότητα πηγής αζώτου για να διασφαλισθεί η ισορροπία θρεπτικών συστατικών για τους μικροοργανισμούς. Στη συνέχεια οι μαθητές με τη δική μας βοήθεια διαμόρφωσαν τον ελεύθερο σωρό. Στη συνέχεια αφού μάζεψαν τα γεωργικά εργαλεία και πέταξαν στους κάδους τις πλαστικές σακούλες με τις οποίες είχαν μεταφέρει τα οικιακά οργανικά υπολείμματα τακτοποίησαν το χώρο της αυλής. Στο τέλος έδωσα οδηγίες στους μαθητές για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της διαδικασίας κομποστοποίησης καταγράφοντας καθημερινά τη θερμοκρασία του σωρού με τη βοήθεια θερμομέτρου. Η επικοινωνία μας θα συνεχισθεί για την επίλυση αποριών αλλά και προβλημάτων που πιθανώς θα παρουσιασθούν. Οφείλω να ομολογήσω ότι οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Κάποια παιδιά βοήθησαν σημαντικά και η παρουσία τους ήταν καταλυτική στην ολοκλήρωση του εργαστηρίου. Οι περισσότεροι έδειξαν ότι κατανόησαν τη διαδικασία της κομποστοποίησης και ήταν πρόθυμοι να την εφαρμόσουν
και στο σπίτι τους.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

ΧΟΡΗΓΟΣ

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ

ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ