Στόχοι: Νο 2 «Μηδενική πείνα», Νο 10 «Λιγότερες ανισότητες»

Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Γη 2030» οι μαθητές της Δ ́, της Ε ́ και της ΣΤ ́ του Δημοτικού Σχολείου Φούρνων απέκτησαν γνώση των κοινωνικών ανισοτήτων ανά τον κόσμο σε διαφορετικές εκφάνσεις της. Τέθηκε το θέμα της αναπηρίας και των ανισοτήτων που αυτή επιφέρει και το θέμα της προσφυγιάς. Μετά την προβολή βιντεοσκοπημένου υλικού «Βλέπω – Νιώθω – Ακούω» αναφορικά με το θέμα της βαρηκοΐας και της κώφωσης, η συζήτηση άγγιξε και άλλες χορδές της σημερινής κοινωνίας και συγκεκριμένα το θέμα της προσφυγιάς. Μέσω του καταιγισμού ιδεών διασαφηνίστηκαν οι δύο έννοιες ενώ το θέμα ολοκληρώθηκε με μία δραστηριότητα ομαδοσυνεργατικού τύπου, κατά την οποία οι μαθητές έπρεπε να σημειώσουν 5 αντικείμενα που θα έπαιρναν μαζί τους σε περίπτωση που αναγκάζονταν να εγκαταλείψουν άμεσα τα σπίτια τους. Η σύγκλιση απόψεων φάνηκε ένα δύσκολο εγχείρημα, αποδείχτηκε όμως, πολύ ευεργετική σχετικά με την ανταλλαγή απόψεων και την επιχειρηματολογία.

Επαγωγικά, ακολούθησε το θέμα της διατροφής της έλλειψης τροφής σε χώρες του πλανήτη. Έγινε επίδειξη του ταμπλό του αντίστοιχου θέματος, που απεικόνιζε ορισμένα δύσμορφα φρούτα και ακολούθησαν ερωτήσεις σχετικά με το αν ο καθένας και η καθεμία από εμάς αγόραζε ένα παρόμοιο φρούτο ή λαχανικό. Στα πλαίσια της δυναμικής της συζήτησης ακολούθησε « δικαστήριο επιχειρηματολογίας » με δύο ομάδες μαθητών – ενόρκων σε αντίπαλες θέσεις: η μία υπέρ και η άλλη κατά της ρίψης φρούτων – λαχανικών στα σκουπίδια, εφόσον αυτά κρίνονται άσχημα στην όψη αλλά όχι στη γεύση. Η δραστηριότητα κρίθηκε ιδιαίτερα καρποφόρα με διαφορετικά επιχειρήματα και συζήτηση. Ήταν πολύ διασκεδαστικό για όλους με τους δύο μαθητές – δικαστές να αποφασίζουν κατά της ρίψης τροφής.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την προβολή μηνύματος της Action Aid για την πείνα σε χώρες του τρίτου κόσμου και την αξία της τροφής.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

ΧΟΡΗΓΟΣ

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ

ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Share via
Copy link
Powered by Social Snap